Motivacija u okviru trkačkih zajednica na internetu

Motivacija u okviru trkačkih zajednica na internetu

Posted on Posted in Autorski članci, Psihologija

Motivacija u okviru trkačkih zajednica na internetu

Motivacija u okviru trkačkih zajednica na internetu osobna i kolektivna može biti podignuta na viši nivo. Zašto? Dakako, moramo prvo biti svjesni da ni jedna osoba na ovom svijetu nije ista, pa tako ni mi trkači nismo isti ni po profilu psihološkog karaktera a niti po fizičkoj snazi koju posjedujemo. Što se tiče poboljšanja fizičkih performansi relativno veoma brzo one se mogu podići na viši nivo do određene granice do koje naše tijelo može ići. No teži dio trkačkog života, po mom mišljenju jeste osnaživanje vlastitih kapaciteta motiviranosti za svakodnevne treninge i napore sa kojima se susreće jedan trkač.- Slažete li se?

Složit ćemo se svejedno, bilo da jedan trkač trči kraće ili duže distance, on biva izložen jakim fizičkim treninzima ako želi postići bolje fizičke perfomance a time i kvalitetniji rezultat koji će biti vidljiv tek kroz učešće na zvaničnim utrkama. Sadržaji tih trkačkih treninga su raznoliki i satkani od kratkih i brzi intervala, brda pa sve do velikih istrčanih dužina, itd. Zar to nije zamorno?

Nije zamorno, ako se na taj dan treninga poklope dobro vrijeme, kvalitetna ishrana, čvrsta motiviranost i ona snažna i pozitivna unutrašnja energetska vibracija nevidljiva golim okom. No, ni dobro vrijeme a ni kvalitetna ishrana sama po sebi neće biti dovoljna da odradite trening ako nema pozitivne vibracije unutar vas i čvrste voljne motivacije. Onda svaki trening na takav dan postaje zaista naporan i težak, zar ne?!

Demotivacija kroz bolest, povredu ili drugu neplaniranu aktivnost ili događaj

Demotivacija kroz bolest, povredu ili drugu neplaniranu aktivnost ili događaj trkačku psihu snažno pogađa, nije li tako?! E sad kako boriti se ta time? Dakle, sad zamislite situaciju da uložite tri mjeseca u pripremu za neku jesenju trku i iz nekoga razloga možda bolest, povreda ili neka druga neplanirana aktivnost ili događaj vas odvoji od istrčavanja planirane utrke. Bolna je to situacija, zar ne?! Znaju to dobro trkači. U takvim i sličnim situacijama vidljivo kidaju se niti koje čine goblen motivacije poput voljnog momenta ili unutrašnje želja koja gura naprijed.

E sad kako u takvim situacijama vratiti psihu trkača na pravi željeni put? Svakako postoji više načina da se određena osoba-trkač isprazni od negativnh misli i energije. I taj način svaki od trkača ili čak njegov tim oko trkača prilagođava situaciji trenutnoj unutar sebe ili grupe. Jer zasigurno emotivno stanje trkača prenijeti će se na njegov tim ( Menađer, fizioterapeut, kondicioni trener, porodično stanje… ).

Ali i obrnuto, reakcije tima u odnosu na stanje trkača mogu imati pozitivne ili negativne konotacije.  Dakle, mnogo je i vanjskih faktora koji utječu na senzibilitet trkača a ne samo trening i njegove vještine. Zato zajednički rad na psihološkom planu trkača, po mom mišljenju, od najveće je važnosti za njegove rezultate kojima strijemi. Složit ćete se da ostati stalno motiviran nije ni malo lahko?!

Ovdje mogu navesti par načina koji osobno koriste neki trkači za motivaciju i time i pozitivnu energiju. Od recimo, odlazaka na masažu, posjete ili rada sa osobnim sportskim psihologom, posjeta i tretman vrhunskom bioenergetičaru, razgovor sa braačnim partnerom, plivanje, yoga, itd. Svi ti načini opuštanja, relaksacije i punjenja energije pozitivnim vibracijama doprinose povratku trkača na željeni trkački put, zar ne?! Ako vam je slaba motivacija pronađite način za sebe da voljni momenat učinite jačim.

Fenomen zajedničkog motiviranja pri trkačkim zajednicama

U posljednje vrijeme na socijalnim mrežama vidljivo je prisustvo osnivanja sve većeg broja grupa koje osnivaju trkači pojedinci ili cijele grupe te iste administriraju. Ima tu i samopromocije osobnosti. Ima i isticanja vlastitog ega. A ima i reklame osobnih trkačkih sposobnosti. Ima tu osoba koje to rade i iz ljubavi sa željom da pomognu i podstaknu druge jer ne žive svi od dobijenih klikova i trke za lovom. Dakle, različiti motivi vode ljude da osnivaju te trkačke zajednice.

No, mene je fascinirala sposobnost ljudi da na društvenim mrežama kroz isticanje osobnih rezultata pokušavaju da pronađu unutrašnje rezerve i podsticaje motivacije. Naravno, javna uporedba sa drugima trkačima koliko god u jednom momentu bila dobra, toliko isto ako ne i više može učiniti trkača demotiviranim. Dovoljno je da vidite nekoliko negativnih komentara u odnosu na vašu objavu i vaš voljni žar klonut će duhom.

Zato po mom mišljenju treba biti jako obazriv. Zaista treba biti  i svjestan mogućih negativnih vibracija a zbog gore navedene činjenice da nismo svi karakterno isti. Znajte da i u grupama trkačkih zajednica postoje negativne osobine poput ljubomore, zavisti i slabe komunikacije među članovima. Te osobine nisu samo evidentne pri trkačkim grupama. Naravno one postoje i u pojedinačnom odnosu i u bilo kojoj drugoj životnoj oblasti, ljubavi, sportu, umjetnost, itd.

Zaista mnogima je dovoljan samo mali momenat bockanja od strane prijatelja, poznanika ili čak od strane nepoznate osobe pa da motivacija osobe padne na dno i time ona odustane od vlastitih ciljeva. Istovremeno pozitivne vibracije također utječu na psihu i daju podstreka. Ipak sa objavama treba obazrivo raditi i nemati golema očekivanja ali niti tražiti prevelike oslonce u drugima. Složit ćemo se, zar ne?!

Fascinirali vas fenomen zajedničkog motiviranja pri trkačkim zajednicama i služite li se njime?

Motivirajmo jedni druge. Motivacija je ona nit koja čini pozitivnu razliku u odnosu na konkurenciju. Na priloženoj fotografiji su moji trenutni rezultati. Pa eto možda kome budu i od koristi u smislu pozitivne motivacije. Inače moj nezvanični osobni rekord postignut na treningu na 5K je 23:12.

Uzgred rečeno, ako mogu ja trčati a zašto ne bi mogao i ti, samo još bolje od mene i mojih osobnih rezultata. – Zašto da ne?!

 

Mirić, 08:03h

Maglaj, 01.09.2018. godine