5 Savjeta kako da zaposlite nabolje osobe
5 Savjeta kako da zaposlite nabolje osobe je vodič koji će vam pomoći da zaposlite i zadržite najbolje ljude koji će biti dovoljno vješti u poslu i motivisani na učinkovit rad. Kako da to učinite? Najbolji način za upoznavanje svake osoba, u ovom slučju uposlenika jeste postavljanje pravih pitanja na koja ćete dobiti jasne odgovore od strane osobe koju intervjuišete.
Mali biznisi nemaju odjel za ljudske resurse što je po mom mišljenju, velika prednost u odnosu na tvrtke koje ih imaju. Zašto je to prednost? Pa hajde da nabrojim bar dva argumenta kako bih potkrijepio svoj stav.
5 Savjeta kako da zaposlite nabolje osobe
Odjeli ljudski resursa su troškovi
Zašto? Kratko i jasno, bacanje para na timove po pet i više ljudi, plate, doprinosi, bonusi, itd. Zato stoji pitanje, da li u suštini oslikavanje ljudskih duša koje su spremne za poslovne napore mogu raditi dvojica kvalitetnih i posvećenih osoba, poput odličnog psihologa i kreativnog tim menadžera?! Zato je po mom mišljenju, dobra optimizacija radnih mjesta i kvalitetno delegiranje poslova od suštinskog značaja počev od malog preko srednjeg do najveće biznisa.
Da budemo iskreni, vlasnik velike kompanije nema pravi uvid u rad svih odjela. Pri čemu mu je vrlo otežano delegiranje poslova jer vrlo često biva bez pravih informacija a mora se delegirati naniže kako bi se ciljevi ostvarivali i sprovodile aktivnosti koje bi radile u cilju ostvarivanja veće poslovne slike zvane strategija poslovanja tvrke.
Dakako tu je važno povjerenje prije svega u svoje sposobnosti pa onda u sposobnosti onih koji su nižerangiraniod vas no o toj temi povjerenja koja je krucijalna u svim životnim oblastima ćemo u nekom drugom blogu.
Odjeli ljudskih resursa su gomilanje administracije
Apsolutno, tačno. Posebno ako u taj odjel dođu osobe preko štele. Doduše na Balkanu ide sve preko štele. Tako da nema tu mnogo priče. Da budem najjasniji što se može biti, kao u svakom poslu gdje ima uspona i padova, tako ima i uspješni odjela ljudskih resursa koji znaju svoj posao.Tako da ni u čemu pa ni na ovoj temi ne treba sve generalizovati, slažete li se?!
Sjećam se moje prijave na jedan konkurs za trgovca
Sjećam se moje prijave na jedan konkurs za trgovca u velikoj tvrtci koji može odista oslikati zašto neke tvrtke dođu u problem s zapošljavanjem kvalitetnih radnika.
Tog jutra, ponedeljak je bio, dobro se sjećam k'o da je jučer bilo. Ustanem veseo i puštam sebi instrumental muziku da me opusti. Nešto kasnije istuširam se i razdragano krenem na intervju koji je vodio između 07 i 09 h. Bilo nas je nekih 25.26 trgovaca spremnih za rad. Sa nekima sam radio već i znam da su vrlo sposobne i posvećene poslu osobe.
Moj intervju je trajao tri minute i koji sekund više. Zašto? Zato što sam dobio tri pitanja. Prvo pitanje glasilo je: Da li imaš diplomu trgovca? Moj odgovor glasio je: Da, imam! Drugo postavljeno pitanje je bilo: Da li imate prethodno radno iskustvo. Moj odgovor bio je Da, imam. Treće pitanje glasilo je: Vaše bračno stanje? Moj odgovor je bio: Razveden. Četvrta rečenica glasila je: Hvala vam na dolasku, u slučaju da budete primjeni bit ćete obaviješteni.
Da li me je pitala kakve vještine imam? – Ne. Da li me je pitala, da li sam posvećen poslu? – Ne Da li me je pitala, da li sam spreman za timski rad? –Nije. I da ne nabrajam dalje koja je sva pitanja mogla da mi postavi, ona žena plavkasto-sive kose.
Zato su mali biznisi po tom pitanju mnogo kompaktniji, sa jasnijom međusobnom komunikacijom i lakše prilagodljiviji na prirodnu fluktuaciju ljudi koji dolaze i odlaze iz firme. No da se sada vratimo pravoj temi, 5 savjeta kako da zaposlite najbolje osobe.
Sada s riječi prijeđimo na djela!!!
Prije nego počnete s realizacijom aktivnosti povodom zapošljavanja uposlenika, ipak po mom mišljenju trebalo bi da sagledate za kakvo radno mjesto tražite uposlenika.
I druga stvar, bilo bi vrlo dobro ali i vaš mali biznis, da znate unaprijed kakvog uposlenika trebate za to upražnjenom mjesto (njegove vještine, osobine, komunikacija, …). Zašto unaprijed? Pa zato jer nije lahko uvijek dati otkaz. -Npr, familji, prijatelju, prijateljici, poznaniku, komšiji a koji ne adekvatno obavljaju posao. Slažete li se sa mnom?
Dakako bolje bi bilo imati imati te dvije informacije dobro sagledane na papiru nego u glavi onako površno. Zato trebalo bi da znaš…
5 Savjeta kako da zaposlite nabolje osobe
Uz ovih 5 Savjeta kako da zaposlite nabolje osobe moći ćete spoznati kakav bi optimalan uposlenik bio za upražnjeno radno mjesto. Vjerujte na riječ da uposlenik može imati tri diplome a ne biti kvalifikovan za upražnjeno radno mjesto. Tako da ako površno samo kroz diplome gledate uposlenika bit ćete na pogrešnom putu te ćete posljedice površnih odluka osjetiti mnogo poslije.
Talenti i Vještine
Talenti i vještine uposlenika su prva i osnovna stavka svakog uspješnog malog biznisa. U biti svaki biznis bi trebao da gleda prvo talente i vještine jer imate savršenih uposlenika bez diplome koji IT oblast rasturaju. Dok u suprotnom smislu, imate diplomce mašinskog Inžinjestva koji o poslu nemaju pojma.
Trenutno školstvo globalno je zastarjelo jer ne vrednuje ono što istinski znate kao osoba, potencijalni budući uposlenik, već cijeni ono što biste tek trebali da naučite da znate. Dakle, može vaš uposlenik kojeg ste primili imati školsu diplomu za frizera, ali ako nije vičan u radu s rukama i nema kreativnosti u sebi onda od vašeg posla nema ništa. Slažete li se?! Zato je krucijalno upoznati što odista potencijalni uposlenik voli da radi (!) i ima prirodan afinitet za taj rad. Učiti nekoga da radi ono što ne voli je sizifov posao na kojem ćete protračiti i vlastito vrijeme ali i živce, jel'tako?!
Posvećenost
Posvećenost uposlenika prema nekoj oblasti jasno će oslikati čemu je on sklon. Tako da ćete moći po toj stavci vidjeti, čemu on teži i da li je energetski dobar za vaš mali biznis. Ako uposlite osobu na građevinu koja voli da piše po pet šest sati onda znajte da od takvog uposlenika nemate ništa. Takvi nadeni za pisanje prije će uspjeti u novinarstvu, marketingu, promotorstvu, kniževnom stvaralaštvu, u knižari, itd.
Ako uposlenik voli da pomaže drugima a vi ga uposlite i tjerate da reže meso u mesnici, znajte da ste dobili uposlenika koji će da ode prije nego što je i došao. Osobeoje vole da pomažu drugima obično nisu sklone ratu i krvi. Tako da ga je bolje uposliti i nekoj humanoj misiji koja je u skladu sa njegovim afinitetima.
Komunikacija
Po mom mišljenju, komunikacija uposlenika je vrlo bitna stavka i pri odabiru ona bi trebala da nosi najveći broj poena. Zašto? Ako je uposlenik komunikativan, onda mu neće biti teško da na primjer u trgovini bude susretljiv prema kupcima. Slažete li se sa mnom?
Osoba koja je tmurna ili povučena nju je bolje zapošljavati u oblastima koje nisu toliko istaknute i ne zahtjevaju veliku količinu interakcije sa drugima. Volim da kažem da uposleni tmuran mrači dok nasmijan toplinom zrači.
Druga važna činjenica jeste da, komunikativan uposlenik i sa vama kao šefom i autoritetom će imati jasniju komunikaciju.Zašto? Zato što se komunikativna osoba obično ne libi postaviti pitanje ako joj nešto nije jasno.
A jasnoća naredbi za sprovođenje određenih poslovnih aktivnosti je od vitalnog značaja za poslovanje tvrtki bez obzira koje veličine bile. Zato nastojte biti jasni svojim uposlenicima ali isto tako od njih tražite da budu jasni i da vas slobodno upitaju ako šta nije dovoljno objašnjeno.
Proaktivnost i energičnost
Za većinu današnji poslovnih aktivnosti vrlo su važne osobine proaktivnosti i energičnosti. Ponekad je potrebno biti pionir u poslovanju a osobe koje su proaktivne i energične neće se libiti da idu korak ispred drugih.
Proaktivne i energične osobe se neće bojati da zauzmu stav i da se zauzmu za firmu na nekom seminaru, da iznesu promotivni štand na ulicu, da isprobaju sprovesti određenu inovativnu ideju, itd. Proaktivne i energične osobe brže usvajaju i donose odluke.
Uključivanje u upravljanje i delegiranje
Ljudi općenito vole da im se posveti pažnja. Tako da, kada date nekom priliku da se istakne samopouzdanje te osobe raste. Kroz uključivanje u upravljanje i delegiranje aktivnosti upravo podižete i cjelokupnu energiju tim jer znaju da imaju mogućnost napredovanja u tvrtci.
Istovremeno povećavate šanse da kvalitetan uposlenik ostane kod vas duže vrijeme jer je svjestan da ga poštujete i da može napredovati.
Zato je dobro znati da li su budući uposlenik ili uposlenica spremni da prihvate uključivanje u upravljanje ali i na delegiranje obaveza koje trebaju sprovesti oni ili njihovi niže rangirani.
Ako usvojite ovih 5 Savjeta kako da zaposlite nabolje osobe vjerujem da ćete zaposliti najbolje osobe za vaš biznis. U tom smislu neka vaš Mali biznis Zablista! -Sretno