Boje u grafičkom dizajnu web

Boje u grafičkom dizajnu: -Njihov utjecaj na poruke i percepciju

Posted on Posted in Autorski članci | Inspirativne priče i više, Graficki dizajn │ Inspiracija, tutorijali i resursi

Boje u grafičkom dizajnu: – Njihov utjecaj na poruke i percepciju

Boje u grafičkom dizajnu: – Njihov utjecaj na poruke i percepciju je iznimno veliki. Boje su zasigurno ključan alat svakog rada jer njima šaljemo poruke koje utječu na naše ljudske  emocije i pogled u odnosu na rad, zar ne?! Zasigurno pravilna upotreba boja može dovesti do dobre komunikacije rada sa drugim ljudima, što opet proizvodi utjecaj da drugi ljudi dobiju pozitivan pogled u odnosu na dizajnirani proizvod.

Želite primjer? -Evo klasičan primjer kako recimo vrhunski dizajneri na ambalažama mlijeka sa upotrebom zelene boje koja u našem prirodnom okruženju, prirodi daje: mir, svježinu, harmoniju i sklada, simbolično šalju poruku svježine i povjerenja, iako mlijeko u ambalaži ima dugotrajan rok upotrebe.

Dakle, u ovom članku istražujemo i naglašavamo važnost psihologije boja i njihovu upotrebu u grafičkom dizajnu.

Piše: Almir Đuhera

PSIHOLOGIJA BOJA I NJIHOVA UPOTREBA

Plava boja: -Plava boja je jedna od najzastupljenijih boja u grafičkom dizajnu.  Vrlo često se koristi u korporativnoj industriji.  Plavom bojom se šalje poruka mirnoće, samopouzdanosti, povjerenja pa i stabilnosti. Pogledajte u nebo i vidjet ćete prekrasne plave boje, i osjetiti ćete se mirno i stabilno, zar ne?! No ponekad i te divne plave ponekad potamne i dobijemo kišu, grmljavinu i oluju. Tako i dizajneri ponekad pogriješe u igri boja sa pretjeranošću.  Dakle, ni u čemu ne valja pretjerivati, zar ne? – Balans je ključ!

Zelena boja: -Svako od nas želi da osjeti nadu, povjerenje, pobjedu i rast, zar ne?! Upotrebom zelene upravo šaljemo te poruke koja se vrlo često koristi u oblasti zdravlja, ekologije, održivosti. U prirodi zelena boja  je svugdje oko nas. Pogledajte samo u šume i recite kako se osjećate, ili  dok šetate parkom ili kroz šumu?

Žuta boja: -Žuta boja je boja sunca što će vas sigurno asocirati na uspjeh, zar ne?! Dodajmo tome, radost, optimizam i vedru energiju i eto poruke koja simbolično zrači srećom i pozitivnošću. Švedski Bend IKEA u svom logotipu ima kombinaciju žute sa plavom. Čak i kada vas poziva na shoping, IKEA to radi na žutoj pozadini uz crna slova kao simbolima odgovornosti.

Crvena boja: – Crvena boja je boja energičnosti, snage, moći i strasti. Primjer upotrebe crvene možete vidjeti kod brenda COCA COLE. Dakle, želite li da vam rad bude uzbudljiv, drugom oku zapažen, energičan i vitalan, onda upotreba crvene u naslovu/imenu, pozivu na akciju, i sl. može pridonijeti željenom efektu na druge i njihovoj percepciji u tom smjeru.

Ljubičasta boja: -Kreativnost i mistika, luksuz i ekskluzivnost su čari kojima ljudi ne mogu vijekovima odoljeti. Dakle, želite li poslati poruku inteligencije, znanja, važnosti i trijumfa uz dozu mističnosti onda je ljubičasta pravi odabir. Ljubičasta je boja Kraljeva i vladara, zar ne?!

ZNAČENJE I KONOTACIJA BOJA

Značenje i konotacija boja nije ista u svim kulturama i narodima stoga treba biti obazriv u tom smislu. Čak i na sam kontekst treba uvijek obratiti pažnju. Dakle, prije upotrebe boja trebalo bi uzeti u razmatranje nekoliko činilaca, poput ciljne publike kojoj se obraćate, poruke koju želite poslati, geografskoga položaja na kom će rad biti istaknut, itd. Uvidjeli smo da svaka boja ima svoju emotivnu rezonancu, zato je mnogo bitno odabrati boje koje će podržati i pojačati željene emocije i percepciju dizajna.

Složit ćemo se da je odabir boja ključan alat jer će imati veliki utjecaj na doživljaj rada. Stoga pažljivo razmotrite psihologiju boja, proučite je kako biste imali svoju paletu boja koja će efektivno doprinositi vrijednosti i doživljaju vaših radova.

Nadam se da sam vam člankom približio temu psihologije boja, a vi dublje istražite temu kako bi vaši radovi bili što uspješniji.

Sretno u odabiru boja!

0