Slušanje-Ključni Dio Strategije Razvoja Malih Biznisa

Slušanje | Ključni dio strategije malih biznisa

Posted on Posted in Autorski članci | Inspirativne priče i više, Marketing | Oglasite se s nama

Slušanje | Ključni dio strategije  malih biznisa je strateški najbitniji činilac kako u stvarnom svijetu, tako i u virtualnom svijetu socijalnih mreža.

Simbolično rečeno, kada ste u vezi s vašom partnerkom a vi o njoj ništa nakon godinu dana veze ne znate jer niste slušali što je tokom partnerstva govorila, znajte da je ta veza unaprijed osuđena na propast. Takav princip važi i za poslovne odnose ali i za odnose u virtualnom svijetu, imajte to u vidu.

Slušanje | Ključni dio strategije malih biznisa

Piše: Almir Đuhera
Ažurirano,22.02.2024.godine


Slušanje

Slušanje je temelj svakog zdravog odnosa, bio on prijateljski, sportski, poslovni ili ljubavni.

Slušanje zahtjeva snagu usredotočenja pažnje na klijenta i njegove potrebe. Dakako u ljudskom biću postoji ego šema pa se većina osoba vodi tim putem u kojoj žele da igraju glavnu ulogu bez da igraju timski osluškujući govore tijela i uma drugih.

Slušati ponekad jeste zamorno jer možete naletjeti na energetske vampire koji će iz vas iscrpiti energiju. No od takvih osoba za koje osjetite da nisu na vašem psiho levelu jednostavno se distancirajte.

U virtualnom svijetu malo se teže distancirati od teških i loših komentara koji znaju biti neuravnoteženi i uvredljivi.

No i pored takvih osoba u virtualnom svijetu trebate biti aktivni. Znajte da postoji ogroman potrošački potencijal koji bi svaki mali poduzetnik trebao uvidjeti.

Kao jedan od argumenata navest ću da se Facebookom u svijetu koristi skoro 40 % populacije. Tome pridodajte potencijale Twittera, Linkedina, Instagrama, TikToka i drugih mreža onda će vam biti jasnije zašto je neophodno osluškivati tržište i slušati šta govore vaši potencijalni korisnici i klijenti na društvenim medijima.

Sada će se mnogi zapitati Kako da kao mali biznisi osluškujete šta govore klijenti i tržište.

Otkrijte više sadržaja

Mali biznisi | Kako da osluškujete šta govore klijenti i tržište   

Evo u uvodu par ulaznih inputa sa kojima možete doći do onih osnovnih razmišljanja vaših klijenata i naravno kretanja samog tržišta

  • Prije svega potrebno je odrediti alate za praćenje društvenim medija (Bez alata nema zanata)
  • Dakako svakodnevno učiti kako koristiti alate za praćenje medija koji su ponekad natrpani sa brojkama koje na početku ne razumijete uopće.
  • Pronaći relevantne zajednice i konverzacije za oblast kojom se bavite
  • Poseban prioritet dati utvrđivanju ključnih utjecaja
  • Otkrivati svakodnevno šta se govori o vama i vašem tržištu

Slušanje tržišta i klijenata je temelj poslovnog uspjeha i neizostavni dio strategije svakog poslovnog carstva pa tako i malih biznisa.

Možete imati vrhunsko znanje iz neke oblasti ali ako niste u relevatnoj zajednici sa kojom komunicirate i razmjenjujete informacije onda ste na pogrešnom putu neuspjeha.

Možda vas zanima

 

Odaberite alat za praćenje statistike

Da biste kreirali dobar poslovni pravac između ostalog, potrebno je da odaberete alat za praćenje statistike. Preporučio bih Google Analytics koji je besplatan Googleov alat.

Dakako svaka društvena platforma ima svoje alate i metriku, Tako Facebook ima svoj sistem analitike. Twitter, isto tako ima svoj model, itd.

Tako da koji god alat izaberete bitno je da znate iz njega čitati brojke i pokazatelje na koje treba obratiti odista veliku pozornost jer daju konkretne uvide i obilježavaju pravac za kretanje poslovnim vodama.

Ako do sada niste osluškivali tržište vrijeme je da otvorite oči u virtualnom svijetu i da počnete graditi vlastiti uspjeh na pravim temeljima.

Što se tiče odabira alata za praćenje to zavisi od mnogo faktora, no koji god da odaberete naučite kako da ga pravilno koristite kako biste maksimizirali svoju kampanju i potencijalno uvećali prihod koji će doći.

Korisnici i njihova uloga

Odabir relevantnih web stranica, relevntnih zajednica i njihovi grupa kao i formiranje osobne zajednice kroz fun stranicu je zahtjevan posao koji u konačnici pravi profit

To će biti mjesta na kojima ćete prezentovati vaš mali biznis. Neće korisnici sami doći na vaš poslovni prag. Dakle, morate pronaći prave puteve kojima ćete animirati potencijalne posjetitelje da vas pronađu te pogledaju vašu ponudu usluga ili proizvoda.

I da, naravno sa njima uspostavite dobar odnos s punim povjerenjem. To će od vas zahtjevati profesionalan odnos, punu transparentnost ali i odgovornost spram klijenata.

Utvrđivanje ključnih utjecaja

Dakako na vaš biznis mogu utjecati unutrašnji i vanjski faktori. Zato je zaista bitno da im poklonite visoko mjesto na ljestvici prioriteta ako želite opstati na tržišnom polju punom izazova. Apsolutno kao dio strategije je i slagalica “ključnih utjecaja” koju s dužnom pažnjom treba postaviti na pravo mjesto.

Praćenje ali kreiranje procesa kao dijelova odgovora na unutrašnje i vanjske utjecaje pomaže vam da u slučaju “nenadanog udarca”, znate kako s postaviti u odnosu na novonastalu situaciju. Bolje je biti spreman na neplanske utjecaje nego “izmišljati toplu vodu” kao odgovor na njih. Slažete li se?

Otkrivati svakodnevno šta se govori o vama i vašem tržištu

Ovaj dio zahtjevati će od vas uloženo vrijeme u praćenje priče koje klienti imaju spram vas, ali zasigurno će zahjevati i praćenje trendova na tržištu.

Za praćenje trendova na tržištu možete koristiti Google Trends, Googleov alat koji je besplatan a daje uvide o ponašanju korisnika i trendovima koji su trenutno u fokusu na tržištu, regionalno, globalno, pa čak i lokalno.

Zaključak:

Umjesto da vodite svaki put monolog, naučite se da vodite dijalog te da slušanje bude dio strategije vašeg poslovnog razvoja, ali i svakog drugog odnosa jer će vam pomoći da poboljšate svaki vaš odnos.

Neka vaš mali biznis Zablista! -Sretno

Izvor informacija:


Preporučujemo

 

0