Potpora malim poduzetnicima: Posao je maraton, a ne kratka utrka, slažete li se?! Znate li da samo 1 % osoba završi maratonsku utrku? Ako se pitate zašto, odgovor leži u istim životnim principa kao i u odgovoru na pitanje, zašto ne uspiju svi mali biznisi preživjeti bar prve dvije godine poslovanja.
“Ludo hrabar gine, mudar preživi.”
Znate li da na primjer, u Njemačkoj 45% malih biznisa ima problem sa pronalaženjem izvora financiranja?!
Znate li da Amerika jedna je od tri trenutno najjače ekonomske sile na svijetu ali i da ona ima svoje izazove. Prema istraživanju u Americi 19 % malih biznisa ne uspijeva ispratiti tokove tržišne utakmice i propadaju unutar dvije godine poslovanja?!
Ovo su podaci koji navode na obazrivost ali i donose svjesnost o mogućnosti poslovnog neuspjeha. Zato znajte da nije dobar baš svaki poslovni rizik i da…
Dakle, posao je maraton a ne kratka utrka, tako da, ne treba odustati na prvom koraku.
U današnjem članku pričamo o potrebi osobnog obrazovanja i edukacije na temu poslovne aktivnosti kojom se želite baviti, moralnim načelima poslovanja te savjetujemo da pratite putokaze 15 osnovnih aktivnosti koje će potencijalno ako ih se pridržavate omogućiti stabilnost vašeg poslovanja što će u konačnici rezultirati prihodom kojeg očekujete.
Piše: Almir Đuhera
Potpora malim poduzetnicima: Posao je maraton, a ne kratka utrka
OSOBNO OBRAZOVANJE I EDUKACIJA
“AKO NE ZNAŠ, TREBAŠ PITATI; AKO NE ZNAŠ KAKO, TREBAŠ NAUČITI.” -Nepoznat autor
Temelj poslovnog uspjeha jeste osobno obrazovanje i edukacija na temu poslovne aktivnosti koju biste voljeli provesti u djelo kroz koje bi se istovremeno dijelom umanjili poslovni rizici.
Neznanje je prirodno ljudsko stanje i to ne treba da vas brine. Trebali bi ste se zabrinuti ako niste željni da se educirate. Stječemo znanje tokom cijelog života, zar ne?! Zato svako usvojeno znanje kad tad bude iskorišteno na funkcionalan način.
POSLOVNA ETIKA
“POŠTENJE JE NAJBOLJE NAČELO.”- Kineska poslovica
Poštenje prema drugima ne treba dodatno elaborirati ali poštenje spram sebe treba stalno podcrtavati jer naše vanjske aktivnosti proističu sa unutrašnjih izvora karaktera, srca i duše.
Dakle, ako ste pošteni spram sebe, onda ćete nastojati biti realni u životu i nećete nositi u svakoj prilici ružičaste naočale koje iskrivljuju ljudske poglede na određene situacije.
Moralna načela, također će vam donijeti i veće šanse za poslovni uspjeh! Znajte da moralna načela će umanjiti šanse za dodir sa nepovoljnim poslovnim izazovima. A tkome trebaju problemi, slažete li se?
Znajte da…
“Ako ne činite zlo, nećeš povrijediti ni sebe samog” –
Kroz moralna načela realan pogled na putovanje poslovnim vodama donijet će vam u fokus i nadu, i bol, i strpljenja, i poraze, i uspjehe, i partnerstva, i konkurenciju, i… Bit ćete svjesni!
Nećete tumarati besciljno poslovnim vodama, i uvijek ćete imati nade i snage da dalje i više pomaknete granice vaše poslovne izdržljivosti. Baš upravo kao na pravoj maratonskoj utrci kada psihološka snaga dadne nadu, vjeru i snagu da se stigne sa osmijehom do cilja.
Ponekad da bi se nastavilo putovanje poslovnim vodama potrebna su rješenja tipa poslovnih partnerstava. Imajte u vidu i uzmite u razmatranje i istraživanje Harvard Business Reviewa, po kojem 70 % poslovnih partnerstava opstaje i razvija se sa godinama.
Tako da kada tražite rješenja za neki poslovni izazov, izađite iz okvira rutinskog razmišljanja, proširite svoju stazu pogleda jer uvijek postoje rješenja.
PRIČA O POSTOCIMA SA POČETKA ČLANKA
Priča o postocima s početka članka ne treba da vas obeshrabri već naprotiv da vam dadne snage ako ste u fazi razrade poslovne ideje da kvalitetno istražite tržište prije nego se zaputite nepoznatim i često turbulentnim poslovnim vodama.
Također ako ste u fazi osvajanja novog tržišta, opet je dobra priprema pola obavljenog posla, zar ne?! Opet upoznaj i istraži tržište prije negoli na njega izađeš.
“NEBO NAGRAĐUJE MARLJIVE LJUDE”
POTPORA MALIM PODUZETNICIMA
Dakle, potpora malim poduzetnicima sa strane je uvijek dobrodošla ali i sami poduzetnici trebalo bi da usvoje pravilo da posao je maraton, a ne kratka utrka. Usput znajte da nema stabilnog biznisa bez stvaranja poslovnog sistema koji može da opstane i bez vašeg stalnog angažmana, inače ste onda i vi samo jedan od uposlenika u poslu kojeg vodite. Također imajte u vidu da za sve je neophodno određeno vrijeme jer u životu sve je proces.
Imajte još u vidu zlatno pravilo da…
“Ako sam padneš, sam treba da se i podigneš.”
PRATITE PUTOKAZE 15 OSNOVNIH AKTIVNOSTI
Dopustite mi da ovdje u smislu ohrabrenja nabrojim putokaze 15 osnovnih aktivnosti sa kojima možete ojačati vaše putovanje poslovnim vodama koje u konačnici donijet će očekivani prihod kao nagradu:
-
Jasno definiranje prioritetnih koraka
Od strategije pa sve do najobičnijih poslovnih aktivnosti uvijek djelujte po principu prioritetnih koraka. Kada znate šta vam je prioritet u toku dana znatno ćete smanjiti djelovanje stresa na vaš um i tijelo. Dakako, bit će vam i mnogo jasnija putanja one aktivnosti koju trebate obaviti odmah.
-
Osobno obrazovanje i edukacija
Osobno obrazovanje i edukacij danas znače ne samo formalno obrazovanje već i vještine kojima posjedujete. Posjedovanje određenih vještina može doprinijeti većoj produktivnosti, lakšoj prilagodbi, stvaranju inovativnih alata, itd.
-
Poslovna etika
Pozitivna Poslovna etika je jako bitna i ona će vas zaštiti od negativnih dejstava tržišta. Nažalost, ne igraju na poslovnom tržištu svi fer plej igru. Ali vi budite jedan mali kotačić koji igra fer plej igru tako da svi vaši suradnici mogu imati povjerenje u vas. Jednom ako počnete mutiti upadate u igru laži i obmana, no time vjerujte da ćete izgubiti na vjerodostojnosti kao osoba ali i kao ugledan biznis.
-
Delegirajte poslove
Imajte povjerenje u vaše suradnike! -Budite kvalitetan lider koji prema suradnicima ide sa poštovanjem, povjerenjem i pažnjom i bit će vam uzvračeno istom mjerom poštovanja, povjerenja i pažnje.
Znajte da sa takvim pristupom povećavate šanse da naiđete na osobu koja će biti vaš zlatni brod sa kojom ćete vaš biznis dići na veći nivo.
-
Istraživanje tržišta
Istraživanje tržišta je preduslov svih uslova za potencijalni napredak i prosperitet neke poslovne ideje na putu do konačne realizacije.
Istraživanje određenog poslovnog tržišta u virtualnom svijetu interneta sada je umnogome olakšano. Statistički podaci su dostupni i javni tako da u relativno kratkom vremenu možete doći do vrlo kvalitetni informacija o stanju tržišta koje djeluje u sferi oblasti kojom se želite baviti.
Na primjer ako želite podatke o korištenju interneta, potrebne informacije možete pronaći ovdje na Internetworldstats.com
Ako imate potrebu da ispratite trendove od lokalnog do svjetskog nivoa to možete učiniti ovdje na google trends
-
Identifikovanje potrebnih resursa
Mnogo prije realizacije same poslove ideje,pa čak i prije pisanja biznis plana dobro se raspitajte i istražite koji su potrebni resursi kako biste ideju realizovali i u konačnici održali stabilnom. Bez dovoljnih resursa sve ostalo je uzaludan trud.
- Kvalitetan biznis plan
Kvalitetan biznis plan može dati prave inpute kuda da plovi vaš poslovni brod i da vas upozori na prilike ali i na stijene o koje biste se mogli razbiti. Dakako , bilo bi poželjno da biznis plan urade osobe koje poznaju tu oblast.Naravno, financijske mogućnosti znaju biti prepreka kako biste angažovali neku stručnu sobu. No danas u vrijeme internet života imate more besplatnih predložaka poslovnih planova tako da i vi sami možete kreirati biznis plan ako se tome posvetite pažljivo i istrajno.
Osnovni sažetak, opis poslovanja, analiza tržišta, financijski plan, menadžment i organizacija sve su to potrebni odjeljci u kojima bi se trebali naći podaci o strategiji, ciljnoj publici, resursima, prilikama, rizicima, Primjer biznis plana i korisne informacije o pisanju plana možete pronaći između ostalih web mjesta i ovdje na na Shopify.com
-
Dobra marketinška strategija
Dobar korak u pravom pravcu je ako imate napisan marketinški plan. Marketinški plan ima jasnu strukturu kroz koju daje jasne smjernice kuda da ide vaš poslovni brod u smislu promocije. U principu osnovna struktura marketinškoga plana sadrži izvršni sažetak, budžet, istraživanje tržišta, razvijenu marketinšku strategiju, planove za mjerenje i izvještavanje.
Besplatan predložak na engleskom jeziku možete pronaći ovdje na Shopify.com koje je web mjesto za kreiranje online biznisa.
- Prilagođavanje promjenama i neplanskim događajima
Svi napisani planovi podložni su promjenama kao i samo djelovanje tokom poslovnog života, imajte to u vidu. Tako da ne treba striktno robovati zacrtanim ciljevima, ili aktivnostima koje u određenom trenutku možda ne budu realno provodivi.Dakle, spremnost malog biznisa i vas osobno kao vlasnika na promjene koje donese život i poslovne aktivnosti povećava šanse za uspješnim radom. Budite poput riba koje plivaju uspješno velikim morskim prostranstvima spremne da se prilagode i burama i olujama ali i mirnim i sunčanim danima.
-
Određivanje pogonske platforme
Pogonska platforma u smislu promocija na internetu može biti određeni društveni medij poput društvenih mreža, foruma, itd. Trenutno u virtualnom svijetu najpopularnije su društvene mreže: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram i Tik Tok.
No mnogi mali biznisi posebno na lokalnom nivou zanemaruju snagu lokalnih influencera, lokalnih televizija, ali i nevladini organizacija, sportskih društava kao potencijalnih promotera koji mogu dati dodatnu vidljivost vašem biznisu na lokalnom nivou.
-
Nemojte zaboraviti umanjiti rizike kad god možete
U biznis planu bit će prepoznati određeni rizici po vaše poslovanje, no u stvarnom životu mnogi poduzetnici ne obraćaju pažnju na mogućnost pojave rizika pa čak i na njihovu učestalost pri čemu prave znatne probleme u t poslovanju ali iziskuju i dodatne troškove za njihovo rješenje. Zato uvijek nastojte da ih preduprijedite.
-
Konkretno i ciljano djelujte na tržištu i prema klijentima
Uvijek konkretno djelujte sa jasnom komunikacijom kako prema suradnicima, tako prema klijentima ali i na samoj tržišnoj utakmici. Konkretno djelovanje sa jasnim vremenskim okvirima podstaći će vas i na ciljano djelovanje tokom određenih planskih poslovnih aktivnosti. Konkretnost, jasnost u komunikaciji i ciljano djelovanje neka vam budu vodilje u poslovanju.
-
Nemojte zaboraviti iskoristiti prilike na koje vas je uputila analitika
Prilike se javljaju ali ih nekad uočimo a nekada ne. Vrlo često čak ih i zanemarujemo jer nam se učine male. No znajte da svaka mala iskorištena šansa na pozitivan način je korak ka slaganju uspješne poslovne slagalice.
Slažete li se sa mnom?
-
Dijelite flajer na lokalnom nivou o aktivnostima malog biznisa
Snagu flajera mnogi zanemaruju jer trenutno preovladava digitalna marketinška kampanja. No i dalje osobno sam pobornik korištenja potencijala tradicionalnog i digitalnog marketinga. Flajeri su jako dobrodošli posebno na početku poslovanja kada ni vaša lokalna zajednica ne zna o kakvom poslovanju je riječ.
Tada flajer stupa na snagu i vrlo brzo će se proširiti riječ o vašem poslovanju na lokalnom nivou. Za flajer nisu potrebna ogromna financijska sredstva. Tako da nemate izgovora zašto se ne predstaviti zajednici i na taj brz i efikasan način.
Ako vam je potrebna pomoć u kreiranju dizajna flajera budite slobodni kontaktirati me. Tu sam da vam pomognem.
-
Uspostavite sistem poslovanja koji podstiče napredovanje
Kada napravite poslovni sistem koji može poslovati bez vašeg angažmana u smislu stalnog prisustva onda možete reći da ste poslovno uspjeli. Poslovni uspjeh ne ogleda se samo u količini zarađenoga novca već i kroz mnoge druge činioce.
Kada napravite pravi sistem onda ćete u tom sistemu pronaći mjesta da ohrabrite vaše suradnike da daju nešto više od samo provedenih šest, osam , deset ili dvanaest sati na radnom mjestu a zauzvat im nudite napredak u smislu određenih benefita koji dolaze kroz angažman na određenom radnom mjestu.
-
Nagradite suradnike
O nagrađivanju neću ništa govoriti, tu je sve već jasno. Samo osmotrite sebe i kako biste se vi osjećali kako bi vas neko nagradio novčano, usmeno pohvalio pred ekipom, itd.
Usput pročitajte, zanimljiv vodič o 10 Načina Kako Prevazići Izazove u Malom Biznisu
Nadamo se da smo vam ovim člankom Potpora malim poduzetnicima: Posao je maraton, a ne kratka utrka donijeli korisne informacije koje su vam bile od pomoći. Ako vam je članak bio od koristi molimo podijelite ga sa drugima neka se i oni okoriste potrebnim informacijama. -
Živimo u eri velikog utjecaja digitalnog marketinga
Pošto živimo u eri velikog utjecaja digitalnog marketinga povećana je potreba za stvaranjem promotivnih web mjesta kako bi umjetnici, kreativci, blogeri, mali biznisi, pa čak i velike kompanije bile vidljive u online svijetu.
Dakle, ako trebate pomoć pri kreiranju web mjesta kako biste izdigli vaš biznis na viši nivo budite slobodni kontaktirati me.
Neka vaš biznis zabista. Sretno!