SEO | Kako napisati sadržaj za lokalni SEO
Lokalni SEO na mrežama je ključan za privlačenje kupaca iz vašeg okruženja. Zašto? Zato što kroz pravilno lokalizovan sadržaj, vi možete povećati vidljivost vašeg biznisa u lokalnim pretragama i tako privući više potencijalnih klijenata.
Možda niste znali da za 33% možete povećati svoju vidljivost ako imate kreiran i konstantno ažuriran profil na Googleovom besplatnom alatu “Google My Profile”.
Kreiranje profila za vaš mali biznis je učinkovit način za povećanje vaše vidljivosti na tražilicama. Kako možete otvoriti račun na Google My Profile, pročitaje u članku “Kako otvoriti profil na Google My Business”
Da budemo iskreni Google My Profile je samo jedan od alata koji može pomoći pri promociJi vašeg malog biznisa
ali i napisanog sadržaja.
Piše Almir Đuhera
Objavljeno, 09.10.2024. godine
Ažurirano, 02.11.2024. godine
A sadržaj je kralj u svijetu marketinga jer tražilice vole bolje rangirati kvalitetan sadržaj a to isto vole posjetitelji vaše web stranice jer oni na internet dolaze iz zabave, edukacije, u potrazi za informacijama i za rješenjima njihovih potreba.
Zato u nastavku članka ćemo objasniti kako lokalizovati sadržaj i koje alate koristiti za lokalizaciju sadržaja.
Tabla sadržaja
SEO lokalizacija sadržaja
Šta je SEO lokalizacija sadržaja? Lokalizacija sadržaja znači prilagođavanje napisanog sadržaja specifičnostima koje vladaju na lokalnom tržištu. Ma koliko god vam izgledalo malo lokalno tržište, ono je bogato raznim informacijama i događajima o kojima možete pisati na adekvatan način.
Pisati na nivou lokalnih pretraga zahtjeva da onaj koji piše bude svjestan specifićnosti podneblja na kojem ciljni posjetitelji žive jer što na jednom podneblju može imati pozitivan kontekst na savim dugom krjau planete tak kontekst može biti viđen u negativnoj formi.
Dakle, treba biti svjestan posljedica po web stranicu, počevši od napisanih naslova, upotrebljenih riječi, citata, fraza, boja i mnogih drugih stvari o kojima ipak treba voditi računa kada pišete na nivou lokalne ciljne grupe.
Stoga prilikom provedbe lokalne SEO strategije vodite računa o:
- Pravnim aspektima ciljnog tržišta
- Jezičnim zahtjevima podneblja
- Tradicijskim navikama podneblja
- Tehničkim uslovima tržišta
- Kulturološkim razlikama
- I drugim zahtjevima koji mogu biti nevidljivi vašem oku u odnosu na podneblje o kojem pišete na lokalnom nivou.
Dakako ako pišete o vlastitom podneblju u kojem živite onda gore navedeno vi već znate te vam neće biti problem sastaviti te provesti relevantnu lokalnu SEO strategiju.
Evo nekoliko prijedloga koraka koje možete poduzeti kako biste što kvalitetnije napisali sadržaj za lokalno tržište.
Istraživanje ključnih riječi
U svijetu SEO optimizacije istraživanje ključnih riječi zaslužuje posebnu pažnju jer putem unesenih ključnih riječi vas posjetitelji i pronađu na tražilicama. Stoga je posebno važno da istražite koje ključne riječi lokalnog karaktera dobre su za vaše lokalno pozicioniranje.
U tom smislu alati poput Ahrefsa ili Google Trenda, mogu biti od pomoći vam da pronađete ključne riječi koje su relevantne za vašu lokaciju.
Fokusirajte se na ključne riječi koje ukljućuju naziv vašeg grada, regije ili čak najbližeg susjedstva. Na primjer, “Najbolja pekara u Sarajevu”, “Pišemo lokalni SEO sadržaj za klijente iz Zenice”, i tako dalje.
Pegledajte koje rječi koristi vaša konkurencija na lokalnom nivou ako je imate. A ako ne onda možete pregledati web stranice koje su sa vašeg lokalnog nivoa koje koriste određene ključne riječi za lokalizaciju svog sadržaja.
Istraživanje ključnih riječi jeste zahtjevan posao ali vam može pomoći da vaša web stranica bude bolje rangirana u odnosu na vašu konurenciju.
A što imate veći ranking onda ste u boljem položaju u odnosu na konkurenciju jer ste vidljiviji te su šanse da privučete klijente kroz organsko pretraživanje uvećane.
Kreiranje lokalnog sadržaja
Kreiranje kvalitetnog lokalnog sadržaja traži strpljenje u smislu vremena koje je neophodno uložiti pri pisanju i istraživanju ali i fokusiranost na lokalne teme koje su relevantne za vašu lokalnu zajednicu.
Ovdje ćemo kao primjer dati ako imate lokalni restoran onda sadržaj fokusirajte na vaš meni, pišite o lokalnim događajima specijalitetima, vašim ponudama.
Ako ste novinar ili lokalni medij, pristupite temama koje su bitne za vašu zajednicu a koje ćete detaljno obraditi kako bi posjetitelji vaše web sranice bili zadovoljni.
Možda ste loklna trgovina, onda kreirajte sjajnu ponudu koju možete postaviti na vaš GMP a ao ga nemate putem linka možete saznati kako otvoriti Google My Profile.
Napomena da biste ključnu riječ ili frazu trebali postaviti u naslovu, url-u, početnom paragrafu i u samom tekstu kao i u meta opisu.
Principi lokalizacije sadržaja
- Tema sadržaja: Pisana za lokalne klijente i kupce uvažavajući njihovu tradiciju, ponašanja, javnost i druge ključne stavke
- Ključne riječi fraze: Lokalnog formata grad, kanton, regija
- Pravila sadržaja: Naslov h1-ključna riječ, podnaslov h2-ključna riječ, meta opis-ključna riječ, alt text slike ključna riječ, ključna riječ u tekstu (riječ ili fraza, sinonimi), Url-ključna riječ, itd.
Ako nemate vremena usljed drugih poslovnih obaveza, onda to možete prepustiti osobama koje to znaju raditi, a mi vam u tom smislu stojimo na rasplaganju.
SEO Optimizacija za lokalne pretrage
Pisati sadržaj za lokalnu pretragu iziskuje vrijeme ali sem uloženog vremena zahtjeva i pridržavanje pri pisanju neki osnovnih pravila kao što su uključivanje lokalne ključne riječi u naslov sadržaja, meta opise i URL-ove. Također dodajte lokalne informacije kao što su adresa, broj telefona i radno vrijeme na vašu web stranicu.
Dakako, relevantne informacije koje su korisne po određenoj temi za vaše klijente i posjetitelje web stranice bitno je navesti kako bi im bili dostupni.
Vaša sjajna ponuda može navesti posjetitelje da kupe proizvod ili uslugu ako im je na dohvat ruke jer posjetitelji vole da im je sve na ruku i dohvat jednog klika. Ako im za dohvatanje i prihvaćanje ponude treba 5 klikova onda ste u startu izgubili potencijalnog kupca.
Naravno da vaš meni utiče i na korisnike sa nivoa lokalne petrage, stoga biste trebali imati jasnu, transparentnu i razumljivu strukturu web stranice. Na primjer, sasvim je sigurno da su veće šanse da posjetitelj prihvati vašu odličnu ponudu ako se nalazi na stranici u glavnom meniju pod naslovom “Naše usluge”, negoli ako se nalazi vaša ponuda u nekoj podkategoriji.
Jedan od najboljih načina da osovjite posjetitelje jeste da putem bloga približte im se, predstavite usluge i proizvode te ponudite vaše sjajne usluge, proizvode i ponude kroz afirmativne članke n blog stranici.
Alati za lokalizaciju sadržaja
Internet svijet se brzo razvija i napreduje. Tako da se kreiraju razni alati koji mogu pomoći pri pisanju sadržaja za lokalni nivo, alati za istraživanje ključnih riječi te mnogi drugi.
U nastavku vam predlažemo da istražite neke od navedenih alata te da dobro pregledate njihove planove jer neki nude besplatne i plaćene a neki u okviru besplatnog daju samo trial verziju, tako da budite obazrivi te se dobro informišite o njihovim uslovima. A neke od recenzija za alate možete pročitati i na trustpilot.com.
Google My Profile
Kada imate Google My Profil to vam pomaže da budete mnogo vidljiviji na lokalnim pretragama ali i na Google Maps-u. Za Google My Profile semože reći da je Googleov besplatni marketing alat koji donosi respektabilnost, podiže autoritet i izgrađuje povjerenje kupaca.
Za otvaranje Google My Profila nije potrebno mnogo vremena a na ovom linku možeze se upoznati kako otvoriti račun na Google My Profile
Korisni link: support.google.com
Moz local
Moz local je vrlo moćan alat za upravljanje loalnim SEO-om te vam može pomoćida poboljšate vašu reputaciju i online prisutnost.
Moz local može pomoći da na kvalitetan način upravljate vašim citatima te da osigurate da su vaše informacije tačne i vidljive na platformama.
Ključne funkcije Moz Lokala uključuju:
- Održavanje i sinhronizaciju listi
Automatski ažurirajte svoje poslovne liste na pretraživačima, online direktorijumima, društvenim mrežama i alikacijamauz minimalan trud.
- Upravljanje recnzijama
Pratite, čitajte i odgovarajte na recenzije sa više sajtova iz jednog kontrolnog panela.
- Optimizacija profila
Razumite podatke i fotografije potrebne za kompletiranje vaših listi i profila. Ono što je prednost Moz Locala jeste da distribuira vaše loalne liste kroz mrežu partnerskih sajtova.
- Izvještavanje i uvidi
Alat pruža lokalne izvještaje kao što su index vidljivosti, ocjena online prisutnosti i kompletiranosti profila.
Dakle, Moz Local je koristan alat koji će vam pojednostaviti upravljanje lokalnim SEO-om ali imajte uvidu da treba izdvojiti pristojnu svotu za njegov puni plan.
Korisni link: moz.com
BrightLocal
BrightLocal je alat za praćenje lokalnih pretraga, analizu konkurencije i upravljanje recenzijama. Pročitajte više o recenzijama za BrightLocal.com na trustpilot.com
BrightLocal je manje poznat alat koji ima svoje prednosti i mane kao i svi navedeni alati. Više o njegovim mogućnostima možete saznati putem navedeng korisnog linka
Korisni link: brightlocal.com
SEMrush
SEMrush je online platforma koja vam može pomoći pri istraživanju ključnih riječi i analize konkurencije vašeg malog biznisa.
Za SEMrush recenzije kažu da je vrlo moćan alat koji može poboljšati organsku posjetu. Recenzije o iskustvima korisnika možete vidjeti putem linka na trustpilot.com
Korisni link: semrush.com
Zaključak
Želite li privući lokalne kupce i klijente? Ako je vaš odgovor DA, onda obavezno radite lokalizaciju sadržaja jer je lokalni SEO kao praksa vrlo učinkovita za povećanje vidljivosti na tražilicama ali i u privlačenju novih klijenata i kupaca.
Šta dobivate izvedenom kvalitetnom lokalnom SEO strategijom?
- Dosljednost Brenda
- Veće Povjerenje Publike
- Bolje Korisničko Iskustvo
- Povećana Lokalna Profitabilnost
Pratite navedene savjete iz članka i gledajte kako vaš biznis raste!
Sretno s lokalizacijom sadržaja! Ako vam na tom putu bude neophodna pomoć, slobodno nas kontaktirajte.
Izvori informacija
Istražite po kategoriji
- 16 savjeta kako napisati kvalitetan blog u 2024.
- SEO optimizacija: Kako da poboljšate izvedbu vaše web stranice