10 Glavnih Principa Grafičkog dizajna
10 Glavnih Principa Grafičkog dizajna u ovom vodiču su opšta smjernica puta kojim trebaju ići početnici ali i profesionalci u dizajnu. Inače, znate da je grafički dizajn umjetnost stvaranja vizualnih komunikacija koje privlače pozornost i prenose poruke na ciljnu publiku.
Ono što bi moglo biti ključno uz recimo kreativnost, pa i tehničko znanje jesu principi koji ako ih se pridržavate olakšavaju rad i dižu radove i projekte na viši nivo. Krenimo redom sa 10 Ključnih Principa Grafičkog Dizajna.
Piše: Almir Đuhera
10 Glavnih Principa Grafičkog dizajna
Minimalizam:
U životu mnogo puta je dokazano da Manje je više.
Želimo postići jasnoću i jednostavnost u projektu. Pa kako to učiniti, ako ne kroz korištenje samo najbitnijih elemenata u dizajnu?!
Tipografija:
Mnogi će reći da je ključan odabir tipografije za prenošenje poruke kao i stvaranje određenog tonaliteta ali to nije uvijek baš tako lahko uraditi, zar ne?!
Čak ni najbolji dizajneri ne uspijevaju uvijek. Da bi povećali šanse za pravi odabir ipak se može učinit mala priprema kroz razmišljanje o stilu i osobinama tipografije koje želimo upotrijebit i njenom skladu sa temom i svrhom dizajna kako bi omogućili skladnost sva tri faktora. -A time učinili i prijemčiv dizajn oku posmatrača.
Boje:
Kada je priča o bojama u pitanju svi na njih reagujemo jer imaju snažnu moć. Je li tako? Snažna moć izražavanja emocija i stvaranja određenog raspoloženja u dizajnu dovodi do toga da prvi utisak one stvaraju u oku klijenta ili naše publike. Dakle, upotrijebite pravu paletu boja koja će potaknuti željene reakcije „i vi ste na konju“ sa vašim radom. Zašto? Pa složit ćemo se, da boje daju tu vizuelnu privlačnost dizajnu. A ako se sviđa publici onda rad zasigurno ima sretan put. Zar nije tako?
Proporcije i ravnoteža:
Sa proporcijama i ravnotežom se ja osobno najteže nosim jer nije uvijek lagano pronaći taj pravi balans između elemenata. I kada zaglibim u radu sa proporcijama i ravnotežom uvijek se sjetim minimalizma jer najsavršenije stvari su i najjednostavnije.
Upravljanje prostorom:
Negativni prostor, zna ponekad biti prevaga u dizajnu da se određeni rad istakne. Jer u smoj suštini, po mom mišljenju on je jednako važan kao i pozitivan prostor. Uspijemo li pronaći pravi omjer između pozitivnog i negativnog prostora, time ćemo znatno doprinijeti da se istakne glavni element i poboljša čitljivost dizajna.
Kontrast:
Kontrast se odnosi kao što znate na različite nijanse boje, veličine i stilova elemenata u dizajnu. Upotrebom kontrasta zasigurno možemo pridonijeti ispravnoj hijerarhiji elemenata i privući pažnju na ključne poruke.
Repetitivnost:
Ponavljanje, ponavljanje i ponavljanje. Možemo reći da će ponavljanje određenih ili sličnih elemenata stvoriti određenu dosljednost i jedinstven identitet. Naravno svako od nas to želi vidjeti na svom radu, taj prepoznatljiv vizualni stil koji unificira različite dijelove dizajna. A da bismo to uspjeli praksa je najbolji učitelj. Rad, rad i samo rad.
Jedinica stila:
Želimo li učiniti dosljednim naš rad unutar cijelog projekta ili brenda onda moramo poštovati i princip jedinice stila. Upotreba istog stila i elemenata svaki rad će učiniti boljim, i pomoći će u izgradnji prepoznatljive vizualne identifikacije.
Simetrija i asimetrija:
E ovdje, po mom mišljenju smo na klizavom terenu jer svaki dizajner je sam po sebi unikatna osoba.Tako da neki dizajneri će težiti simetriji a drugi opet asimetriji. Dok opet neki treći dizajneri će možda koristiti oba principa što u biti pruža raznolikost u same dizajne. U principu složit ćemo se da simetrija stvara dojam reda i ravnoteže, dok asimetrija dizajnerima u radu pruža dinamičnost i kreativnost.
Komunikacija:
Na kraju, svi principi grafičkog dizajna imaju jedan cilj-doći do publike, komunicirati sa ciljnom publikom. Kako doći do publike, pitate se? Po mom mišljenju, kroz jednostavnost i jasnoću poslane poruke i priče što će ostaviti snažan utisak na publiku.
10 Glavnih Principa Grafičkog Dizajna
I na kraju ove današnje priče o temi 10 Glavnih Principa Grafičkog Dizajna da zaključim: -“Vjerujem da svi mi želimo stvoriti vizuale koji će ostaviti snažan dojam na klijenta i našu publiku. Ali da bismo to postigli po mom mišljenju, ipak suradnja našeg tehničkog znanja, one unutrašnje kreativnosti i principa grafičkog dizajna će naše radove dići na viši nivo.
Rekao bih to slikovito fudbalskim žargonom: Možete biti veliki talenat, imati žicu-onu unutrašnju kreativnost, no ako nema sinergije sa trenerom i ostatkom ekipe, onda zasigurno nećete nikada dostići nivo koji želite.
Drage prijateljice i prijatelji dizajneri sretno vam u vašim radovima! A ako vam se članak svidio molim vas podijelite ga sa drugima.