3 besplatna online alata koja će vam smanjiti troškove poslovanja

3 besplatna online alata koja će vam smanjiti troškove poslovanja

Posted on Posted in Autorski članci, Marketing

3 besplatna online alata koja će vam smanjiti troškove poslovanja i promijeniti pogled na svijet interneta. A evo i zašto. Bit ću iskren, uvijek sam mislio da Google samo uzima od korisnika i da ništa ne daje zauzvrat. Međutim, odkada sam naišao na dva Googleova potpuno besplatna alata, Google Trends i Google Analitycs, totalno sam promijenio mišljenje o Google-u, ali i internetu uopće. Dakle, nije čudo što je tim Google-jako uspješan. Jer oni i pružaju a time i dobivaju jer nema uspjeha ako ste zatvorenih ruku, nije li tako? A ako tome dodamo odličan sadržaj koji nudi Unsplash, koji će vas iznenaditi kreativnošću autora koji objavljuju svoj sadržaj. Uz to sadržaj je besplatan i nije obavezna atribucija ali da biste bili fer prema autorima, onda je u redu da je stavite u svoj blog, članak, itd.

Nakon malog uvoda vrijeme je da vam konkretno predstavim na koji način ovi alati mogu pomoći u smanjenju troškova. Čak po mom mišljenju, mogu mnogo olakšati istraživanje uoči pokretanja biznisa kako se ne biste zaletjeli u poslovni svijet noseći na licu ružičaste naočale. Naravno da su Google Trend i Google Analitycs dobri alati i za Start Up-e, isto kao i Unsplash. Pa krenimo redom.

3 besplatna online alata koja će vam smanjiti troškove poslovanja

Google Trends

Google Trends, čak iako niste marketinški stručnjak koji radi u okvirima dinamičkog okruženja na internetu ukazat će vam na trendove koji vam mogu olakšati odabire. A također kad uvidite trendove lahko možete smanjiti i troškove.

Na primjer, ako započinjete biznis sa prodajom naočala u Bosni i Hercegovini vidjet ćete da je u junu mjesecu 2021 godine na cijeloj teritoriji bio skoro identičan, No ako uzmemo isti period ove 2022.godine vidjet ćemo da se interes kroz vrijeme zadržao, samo u podregiji Brčko Distrikta a drugim podregijama je interes za sunčanim naočalama u znatnom opadanju. Dakle, trend smanjenja potražnje za sunčanim naočalama je u opadanju. Iz čega se opet može izvesti više zaklučaka i konkretnih informacija o stanju na tržištu.

Google trends
Google trends

Ako ukucamo istu temu sunčane naočale za pretraživanje ali sada odaberemo zemlju Austriju, vidjet ćemo da je potražnja za sunčanim naočalama u dijelu Vorarlberga mnogo izražajnija u odnosu na podregije Beča, Tirola, Salzburga i Gornje Austrije.

Zatim možemo dalje segmentirati recimo po gradu, gdje možemo vidjeti da je potražnja za sunčanim naočalama mnogo veća u Tvengu negoli u Fieberbrunnu. Dakle, trend govori da bi se trebalo okrenuti ka Tvengu kao gradu ali i prema podregiji Vorarlberga ako se želi obaviti uspješna prodaja. Čak se može uvidjeti recimo da je u porastu potražnja za sunčanim naočalama marke Tommy Hilfiger od čak preko 250%.

Dakle, Google Trends nudi vam informacije koje vas mogu usmjeriti u poslovanju, olakšati istraživanja, otkloniti dileme i reći pravac kojim bi bilo poželjno da idete. A ono najbitnije uštedjet će vam novac.

Jer alat je besplatan. Jedino je potrebno napraviti račun na Google-u koji je opet besplatan. Zato vam je moj dobronamjeran savjet, pratite trendove i olakšajte si izbore i samo poslovanje.

Google Analitycs

Google Analitycs je alat koji me oduševio a vjerujem da će i vas. Sem trendova ako ste u poslovnom svijetu s vremena na vrijeme dobro je pratiti statistiku kako biste znali idete li pravim putem. I ako uočite greške kako biste ih otklonili. Evo konkretan primjer, kako vam Google Analitycs može pomoći. Uzmimo da imate website kojeg morate povezati sa Google-om kako biste mogli očitane podatke imati na uvidu.

google analitycs
google analitycs

Google Analitycs će vam dati broj posjetitelja vašeg sajta u stvarnom vremenu, možete odabrati vremenski okvir za pregled posjeta, na primjer u toku dana, u toku određene sedmice, itd. Želite li saznati koje su vam stranice, proizvodi ili usluge najposjećenije na website, i to ćete dobiti na uvid?!

Onda kad znate korisnike poslije možete dalje segmentirati ih. Pa recimo na početnoj strani možete vidjeti u koje vrijeme korisnici posjećuju vaš website. Također možete vidjeti na početnoj strani, statistiku sesije po uređaju u procentima-mobitel, računalo i tablet. Dakle, sva potrebna statistika na jednom mjestu a uz to alat je besplatan.

Po osnovu relevantnih statistika onda možete kreirati marketinšku kampanju i oglasiti se na Google-u. Nadam se da sam vam uspio približiti važnost trendova i statistike. A sve to opet pratite kroz alate koje ne plaćate a to znači uštedjeli ste i novac i vrijeme. E sad nakon ova dva Google-ova alata krenimo na sadržaj.

Usplash

Unsplash nudi odličan sadržaj besplatno. Kao što sam već naveo atribucija nije neophodna ali bi bilo ljudski i fer prema autorima navesti ih. Osobno se trudim u blogovima postaviti link prema autoru. Treba rad drugih poštivati, zar ne?!

Ako imate blog, možete ga obogatiti predivnim fotografijama autora na različite teme od jela i pića, preko prirode do pozadina i textura. Za svakog ponešto na Unsplas-u ima. Zamislte da ste na početku bloganja kad vam je svaka marka bitna a trebate još sem što pišete, trošiti novac i na vizuelni sadržaj. Bloganje jeste dobar online izvor prihoda na internetu ali kao i na svakom početku bude teško dok ne postanete relevantni i prepoznati u javnosti.

Unsplash free fotografije
Unsplash

Znamo, jel tako da su ljudi sem što su društvena, mi smo i vizuelna bića. Dakle, ne zaboravite da relevantan sadržaj u tekstualnom ali i vizuelnom kontekstu doprinosi vašoj prepoznatljivosti na internetu.

Zato radite kvalitetne fotografije vaših proizvoda i usluga a uz dobar sadržaj uvijek ste na pravom putu uspjeha u poslovnom svijetu. I dakako, radite digitalni marketing, podijelite online vaše proizvode i usluge sa drugima. Jer u biti marketing je pričanje priča. Nadam se da sam vam ovim člankom pomogao. Ako jesam onda sam sretan u srcu. I naravno, ako vam se sviđa podijelite ga sa prijateljima na mreži.

Ako želite reklamu na websitu almir.com.ba putem odgovarajućeg banera, molimo kontaktirajte me. Otvoren sam za online saradnju.

Almir Đuhera – Mirić