Digitalni marketing nije samo oglašavanje na internetu

Digitalni marketing nije samo oglašavanje na internetu

Posted on Posted in Autorski članci, Marketing

Digitalni marketing nije samo oglašavanje na internetu, kojem u principu teži danas većina oglašivača, nije li tako? Kako Google, Facebook i druge društvene platforme kao publisheri postavljaju standarde tako se marketinška igra između kupaca i oglašivača usmjerila prema njima.

Ali nije sam marketinški prostor sveden na društvene platforme, zar ne? Šta je na primjer sa oglašavanje putem digitalnih televizija? I one imaju udjela u serviranju poruka kupcima, nije li tako?

Ili recimo, šta je sa oglašavanjem putem velikih digitalnih ekrana koje možemo pronaći instalirane u određenim gradskim zonama? Zar i to nije komunikacijski kanal preko kojeg se šalju određene marketinške poruke? Naravno da jeste, i to mogućnost koja se nudi oglašivačima kao digitalna opcija za njihovo predstavljanje i brendiranje. Dublje ako se uputimo stazom marketinga uvidjet ćemo znakove emajl formi direktnog marketinga kao najličnijeg obraćanja kupcu, pa mobile oglašavanje, itd.

Dakle, digitalni marketing nudi široku lepezu prostora na kojem mogu se graditi odlične prezentacijske kule koje kompanijama mogu donijeti profit a kupcima rješenje njihovih problema, dok i publisheri manji ili veći, svejedno u toj igri zasigurno ne ostaju bez svog kolača zarade.

Digitalni marketing nije samo oglašavanje na internetu

Digitalni marketing nije samo oglašavanje na internetu, ali mora se priznati popularnost oglašavanja na internetu kroz formu društvenim mreža je u porastu jer doprinosi:

– Jačanju lojalnosti i povjerenju kupaca

– Povećanju prepoznatljivosti proizvoda ili brenda

– Uspješnijem lansiranju novih proizvoda ili usluga

– Jačanju prisutnosti na tražilicama (SEO-Search Engine Optimization)

– Povećanju web prometa na vlastitim stranicama i jačanju e – trgovanja

Zato društvene mreže trenutno vode marketinšku igru a dodajmo tome broj korisnika koje one okupljaju a o tome ćemo u nastavku porazgovarati, postat će vam jasnije zašto svi ka njima teže.

Marketing putem društvenih mreža i zašto ga koristiti?

Marketing putem društvenih mreža i zašto ga koristiti? Vjerovatno vam se ovo pitanje vrtjelo kroz misli zato evo da olakšam vam nadam se da ću u tome uspjeti sagledavanje situacije.

Putem društvenih mreža možete poslati promo poruku velikoj skupini osoba i to besplatno. Pa zašto ne biste iskoristili tu priliku besplatnog približavanja korisnicima i potencijalnim kupcima usluga i proizvoda. Dakako, da postoji i plaćena verzija koja se plaća za oglašavanje na društvenim mrežama.

No priznajmo najveći adut velikih društvenih mreža

No priznajmo najveći adut velikih društvenih mreža poput Facebook-a. Instagrama, Linkedina, Twittera, Snapchat-a i drugih, jeste velikih broj korisnika koje obično slične vrijednosti i interesi spajaju. Zamislite da kroz jednu kampanju na društvenim mrežama dosegnete do pogleda 5000 hiljada ljudi. Koliko bi vam novca i vremena trebalo da to učinite tradicionalnim marketinškim metodama?

Ili ako vam kažem da je 3 miliona kompanija na Linkedinu, čini li vam se taj broj dovoljan da tu možete pronaći kompaniju za saradnju ili da potražite uposlenike koji traže bolje poslovne opcije.

Dakle, uzmemo li u obzir i broj korisnika

Dakle, uzmemo li u obzir i broj korisnika skupljenih na jednom mjestu putem socijalnih mreža, i vi biste kao i svaki marketar prvo preporučili internet marketing pa sve onda druge opcije, nije li tako?! Evo par podataka, da vidimo kakve su i tu brojke jer statistika je vrlo bitan faktor.

*Facebook ima preko 2,7 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika.

*Instagram je “mala maca” naspram Facebook-a koja samo bilježi 1 milijardu aktivnih mjesečnih korisnika i u porastu je.

*Linkedin svijet broji 738 miliona korisnika

* YouTube dodajmo kao najveći servis video sadržaja koji broji preko 2 milijarde korisnika

I eto kad sagledamo ovih par informacija koje govore o dominaciji društvenih platformi pa i nije čudo što se oglašivači okrenu na tu stranu, jel tako?! Zato ove kratke informacije jasno upućuju da je trenutno u životu jedne kompanije jako bitna strategija marketinga socijalnih medija.

Ali po mom mišljenju, ne treba zaboraviti ni druge potencijalne marketinške okvire koji mogu biti dobri za određenu kompaniju. No to je već pitanje Strateških odabira, vizije i ciljeva prema kojima određena poslovna kompanija strijemi.

Pa recimo, vjerovatno da bi Instagram

Pa recimo, vjerovatno da bi Instagram kroz svojih 90% korisnika mlađih od 35 godina mnogo više odgovarao recimo modnoj kući koja kroz fotografije modela može dočarati ljepotu i specifičnosti svoje modne kreacije koju nosi model. Ili kozmetičkoj kući koja putem influecera može brendirati proizvode. Dok Linkedin je ipak više platforma poslovne sfere koju krasi ozbiljnija populacija 45-49 a koja djeluje kroz hastage i sadržaje.

A dok opet brzonogi Twitter igra svoju igru na području kratkih twittova kroz koje je moguće objaviti brze vijesti. TikTok I Snapchat su za mlađe uzraste od 18-24 godine. A za YouTube ću samo reći da tu nema čega nema. Također iz osobnog iskustva bi preporučio da se ne igra na previše strana jer se izgubi fokus i “zavrti vam se u glavi od brojki u kojima se izgubite”.

Digitalni marketing nije samo oglašavanje na internetu

Digitalni marketing nije samo oglašavanje na internetu, zato napravite strateške marketinške okvire koji će biti u sinegriji sa vašim glavnim ciljevima, vizijom i misijom.kompanije. Još bi dodao da i vlastita energija vlasnika kompanije igra vrlo bitnu ulogu kod promocije i brendiranja kompanije. No o tome u nekom drugom blogu ćemo porazgovarati.

I opet da napomenem nisu samo društvene mreže te koje daju mogućnost slanja poruka, imajte u vidu i ove opcije:

  • Web stranice, manje, srednje, lokalne…
  • Blogovi razni
  • Elektroničke pošte
  • Skupine za diskusije ili forumi raznih tematika.
  • I ne zaboravite, da je sve više radio postaja prisutno na internetu kroz koje dobijate spoj tradicionalnog i digitalnog marketinga

Dakle, dovoljno prostora ima za sve. A kako se digitalna dimenzija mijenja brzinom svjetlosti treba pratiti i trendove. Jer na primjer, radna mjesta stvorena kroz digitalni put društvenih platformi prije deset godina nisu ni postojala.

Nadam se da sam vam dao možda neke nove ideje i opcije o kojima niste razmišljali a preko koji je moguće poslati promotivne poruke ka vašoj ciljnoj skupini kupaca. Ako želite možete se oglasiti i ovdje kod nas gdje ćemo sa zadovoljstvom objaviti vaš baner ili napisati promotivni članak o vašoj usluzi ili proizvodu.

-Dobrodošli!

Almir Đuhera – Mirić