Kodovi ljubičastih i ljubičanstvene boje u dizajnu

Psihologija boja u svijetu grafičkog dizajna

Posted on Posted in Autorski članci, Grafički dizajn, Marketing, Psihologija

Psihologija boja u svijetu grafičkog dizajna i njihov značaj zasigurno zaslužuju veću pažnju nego što je obično dobivaju od strane početnika u radu ali i sami klijenata koji nam se obraćaju da za njih uradimo neki rad. Vjerujem da se slažemo da je utjecaj boja na nas stvar svakog pojedinca jer ne djeluju isto na sve, ali moramo imati u vidu i da kulturološki boje nemaju isto značenje svugdje.

Online alati za druženje sa bojama

Za one koji bi željeli da se bliže upoznaju sa skladom boja posjetite palleton.com koji svakom dizajneru može biti od pomoći. Naravno može biti od koristi fotografu ali i svakom studentu koji želi naučiti više u praktičnom smislu o dodiru boja.

Colors.co je još jedan izvrstan alat koji bi vam preporučio za upoznavanje sa kontrastom boja. Zasigurno će vam pomoći kod snažnije i jasnije prisutnosti teksta na određenoj pozadini. A sad malo o bojama na zanimljiviji način.

Najlakše za objasniti utjecaj i značaj boja je kroz primjer boje kose

Najlakše za objasniti utjecaj i značaj boja je kroz primjer boje kose. Za neke kažemo da stoje savršeno njoj ili njemu. Dok sa nekim odabirima drugih ne budemo oduševljeni, zar ne?! Pa nam se tako te osobe i ne svide. I eto nas tako odmah u sferi neverbalne komunikacije jer mi i našim izgledom nešto govorimo drugima o sebi. Dodajmo tu i našu odjeću koja je opet oplemenjena neko bojom, nije li tako? Boje se koriste svugdje, u auto industriji, modi, prometu, grafičkom dizajnu, pa tako i u marketingu na internetu.

Boje su svaka za sebe savršene, kao što je to i svaka lijepa ženska priroda. Svaka žena je za sebe predivno žensko biće, ali vjerujem da ste na određenim ženama vidjeli boje kose koje im nisu odgovarale. Isti slučaj samo manje upadljiv je kod muškaraca. Dakle, vizuelni identitet je mnogo bitan u ljudskim očima pri čemu boje igraju svoje čarobne igre.

Dakle, bez obzira šta radimo boje su uvijek prisutne u nama i oko nas, zar ne?! Tako da, one oblikuju svojim utjecajem i onaj prvi dojam klijenta kad ugledaju finalni rad automobila, haljine ili našeg grafičkog rada. Pa ako klijent nije zadovoljan sa onim što vidi, “džaba ste kuću krečili”.

U tom pogledu onda on svoju priču koja je trebala biti pozitivna neće prenijeti drugima. Čak i da vam je rad savršen grafički, sav po PS -u, subjektivni ljudski dojam vrlo često zna staviti znak upitnika nad nešto, zar ne?!

Također znamo da su ljudi društvena bića ali i vizuelna. A kako smo se svi društveno “preselili na internet” vizuelni utjecaj toliko je postao presudan da li će nešto biti prihvaćeno ili neće, da je to u formalnom smislu brojkama teško opisati. Posebno što je odnos prema bojama svakog od nas rekao bih vrlo subjektivna stvar.

U svakom slučaju, boje imaju na nas konkretan fizički utjecaj iako nisu fizička pojava. Djeluju tišinom, neverbalno ali ta njihova tišina daleko odjekne. Jednostavno boje neverbalnom komunikacijom podstaknu ili smire naše osjećaje i raspoloženja, nije li tako?!

Ako se pitate još zašto su boje bitne, evo par zanimljivih informacija zašto.

Psihologija boja u svijetu grafičkog dizajna

Psihologija boja u svijetu grafičkog dizajna je onaj šlag na torti koji će tortu izdvojiti iznad prosječnog. No moramo biti svjesni, i da, od deset radova samo dva tri će uspjeti biti top jer vrlo često ne uspijemo boje uskladiiti na pravi način. Naravno da nisu samo boje te koje utječu na konačan rezultat ali sada o njima pričamo.

Možda niste znali ali boje nemaju isto značenje u svim državama svijeta a mogu imati i kontrasnu simboliku.

  • Možda niste znali ali postoji i tehnika liječenja bolesti odgovarajućim bojama
  • U nas, u Bosni i Hercegovini crna boja povezana je sa tugom i smrću
  • Dok u Kini i Indiji bijela boja povezana je sa smrću
  • U Iranu plava boja predstavlja boju žalosti
  • Ljubičastu boju obično su koristili samo bogataši jer kroz historiju mistika ljubičaste boje krasila je samo plemstvo
  • Crvena boja obično nas nagoni na ljubav ali ako je ima previše onda možete biti previše ratoborni.
  • U mnogim zemljama proaktivnom crvenom bojom dizajneri ali i marketari pokušavaju probuditi strastvene osjećaje kod kupaca ne bili ih naveli na kupnju proizvoda koje promovišu.
  • Osobno me zelena boja odmara vjerovatno zato što sam često u prirodi, ali znate li da zelena boja po simbolici može podstaći i pohlepu?!
  • Prema određenim anketama 75% djece bira ljubičastu boju
  • No ako pogledamo statistiku boja na internetu onda možemo zapaziti da plava boja dominira u većini industrija. Dok crna boja dominira u industriji odjeće i telekomunikacija, plava dominira, zdravljem i ljepotom, elektronikom, farmaceutskom industijom, industrijom kreditnih kartica, itd.

U svakom slučaju, odabir boja zasigurno utječe i na naše grafičke ili druge radove, no ono što bi toplo preporučio je da se ipak vodi računa i o samom kontekstu u kojem se određene boje trebaju koristiti.

Psihologija boja pri radu

Poznavanje psihologije boja pri radu ali i općenito u ljudskom životu može vam pomoći da izoštrite svoje potencijale i podignete osobni ili rad vaše agencije na viši nivo. Zato najsrdačnije preporučujem da se bar upoznate sa osnovama psihologije boja i njihovim utjecajem.

Psihologija boja zasigurno ima veliki utjecaj na nas same ali i na okruženje u tom smislu ko želi da spozna više o bojama može na internetu naći veliki broj knjiga u pdf formatu. Jedna od stranica na kojoj možete pronaći ono što trebate o bojama jeste i Scribd

Nadam se da sam vam pomogao zanimljivim i potrebnim informacijama koje mogu biti vam od pomoći. A ako želite unikatan baner, logo, poster, pozadinu i vizitku, stojim vam na raspolaganju, kontaktirajte me.

Dobrodošli!

Almir Đuhera – Mirić

Hvala vam na fotografiji! Photo by Daniele Levis Pelusi on Unsplash