Kako motivirati radnike u malim biznisima: Zadovoljan radnik-uspješna tvrtka
Kako motivirati radnike u malim biznisima: Zadovoljan radnik-uspješna tvrtka je tema koja vlasnike malih biznisa često stavlja u nedoumicu. Samomotivacija vlasnika malih biznisa je vrlo važna na putu uspjeha jer pozitivan stav mogu prenijeti na podređene. No motivacija radnika je još važniji faktor koji igra ključnu ulogu u razvoju malog biznisa jer dobar i motiviran tim će da savlada sve prepreke na koje naiđe.
Kada su radnici motivirani tada raste produktivnost i angažiranost a uz to snažno jača i kreativnost na radnom mjestu. No da bi se takav nivo motivacije postigao potrebno je primijeniti različite poticajne tehnike koje mogu stvoriti inspirativno radno okruženje koje će podstaknuti zaposlenike da daju najbolje od sebe.
U ovom članku, istražujemo pet učinkovitih načina kako vlasnici malih biznisa mogu motivirati radnike na veću učinkovitost i produktivnost te povećati njihovo zadovoljstvo na radnom mjestu.
Piše: Almir Đuhera
Predstavljamo: Pet učinkovitih načina kako vlasnici malih biznisa mogu motivirati radnike
-
Ciljevi i očekivanja
Ciljevi i očekivanja moraju da budu sasvim jasni. Da, upravo moraju da budu jasni ako želite da izgradite tim koji će da niže poslovne uspjehe. Svako od nas je uvijek motiviraniji i usmjereniji kad zna šta treba da radi i šta može da očekuje. Nije li tako?!
Zato topla preporuka je vlasnicima malih biznisa da redovno komuniciraju sa zaposlenicima o ciljevima tvrtke. Istovremeno treba se osigurati da svaki uposlenik ima dobije i ima u fokusu rada svoje individualne ciljeve na kojima radi kako bi zajednički cilj tvrtke bio ostvaren.
Prema Galupovom istraživanju, veliki procenat od 68 % zaposlenika koji su razumjeli u potpunosti svoje uloge i ciljeve osjećalo se više angažirano na radnom mjestu. Vjerujem da je ovaj podatak sasvim dovoljan i koji jasno pokazuje zašto vlasnici malih biznisa moraju komunicirati sa zaposlenicima na jasnom odnosu i sa definisanih ciljevima.
-
Povratne informacije i Pohvale
Ako nemate povratne informacije od uposlenika kao ćete onda ostvariti glavni cilj tvrtke. Kako ćete znati kao vlasnik malog biznisa onda u kojem pravcu tvrtku da povedete?!
Što su konkretnije povratne informacije to će vam kao vlasniku poslovnog broda biti lakše da njime upravljate.
Samim time imati ćete i okvire na osnovu kojih određene uposlenike možete i pohvaliti. Pohvala usmena ili novčana jedan je jako podsticajan čin koje zaposleniku stavlja na znanje da imate uvid kako rade.
-
Mogućnosti za napredovanje
Mali biznis od starta poslovanja trebao bi da ima radni okvir koji zaposleniku stavlja na uvid da ima mogućnosti za napredovanje. U psihološkom smislu taj okvir podsticajno djeluje jer doprinosi osjećaju ličnog rasta i napredovanja što direktno utječe na motivaciju radnika. Naravno opet se taj okvir kreće unutar inspirativnog radnog okruženja kojeg je poželjno postići.
U biti to će doprinijeti i profesionalnom razvoju uposlenika koji će biti kvalifikovaniji i spremniji na kvalitetan rad i doprinos razvoju tvrtke. Prema istraživanju Harvard Business Rewiev-a, 76 % zaposlenika koji su zadovoljni mogućnostima napredovanja planira ostati u svojim trenutnim tvrtkama.
-
Fleksibilnost radnog vremena i mogućnost rada izvan ureda
Vlasnici malih biznisa koji imaju osjećaj za radnike i njihove potrebe daleko će više biti uspješniji od onih koji su bez empatija. Zašto?
Umorni i bezvoljni radnici neće donijeti produktivnost i prosperitet tvrtki, slažete li se?! Dakle, potrebno je se ponekad staviti i u tuđu kožu kako biste razumjeli potrebe te osobe.
Znajte da omogućavanje zaposlenicima da prilagode svoj radni raspored kako bi bolje izbalansirali rad i obiteljske obaveze zasigurno će povećati njihov angažman.
Prema istraživanju Deloitte-a, 94 % uposlenika kojima vlasnici omoguće fleksibilnost u radnom vremenu osjećaju se više motivirano.
-
Timske aktivnosti i druženja
Većina uposlenika u poslovnoj sferi na radnom mjestu daju svoj maksimum ako se osjećaju ravnopravnim dijelom tima. Tako da snaženje tima i stvaranje zajedništva kroz aktivnosti i druženja van radnom mjesta su dobrodošla kao podsticajan način osjećaja pripadnosti timu tvrtke.
Takva druženja mogu povećati međusobno povjerenje i suradnju što u biti jeste i cilj prvog tima koji igra za ciljeve tvrtke. Prema Gallupovom istraživanju, 73 % uposlenika koji osjećaju bliskost s kolegama na poslu su skloniji ostati u tvrtki duže. Što omogućuje da tvrtka radi s pouzdanim radnicima koji su željni dati snažan doprinos razvoju biznisa.
Da zaključimo:
Kako motivirati radnike u malim biznisima: Zadovoljan radnik-uspješna tvrtka
Motivacija uposlenika je ključan momenat za prosperitet tvrtke. Vlasnici malih biznisa kroz gore navedene efikasne načine mogu stvoriti inspirativno okruženje. Takvo okruženje je temelj za daljni rad i prosperitet tvrtke. Što opet dovodi mali biznis na stazu uspjeha jer takvo motivirajuće okruženje će omogućiti da se uposlenici osjećaju zadovoljnije i sretnije na radnom mjestu.
Ujedno osjetiti će poštovanje u okviru tvrtke. Takvi zadovoljni radnici će biti spremniji da daju svoj maksimum na ostvarenju individualnih ciljeva koji su im jasno dani na znanje i provedbu a kako bi se ostvario glavni cilj malog biznisa.
Ako su vam ove informacije bile od koristi i članak Kako motivirati radnike u malim biznisima vam se svidio molim podijelit ga i sa svojim prijateljima.
Neka vaš Mali Biznis Zablista!
Sretno!